اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

استاد علوم سیاسی دانشگاه یزد:

وظیفه مسئولان در قبال حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه دوچندان شده است

استاد علوم سیاسی دانشگاه یزد با اشاره به اینکه حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه، نمایش چندباره‌ای از خطای محاسباتی آمریکایی‌ها بود، گفت: وظیفه مسئولان در قبال حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه دوچندان شده است.

وظیفه مسئولان در قبال حضور  پرشور مردم در  راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه دوچندان شده است

اکبر غفوری در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، ضمن تشکر و قدردانی از حضور پرشکوه ملت جمهوری اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه، گفت: حضور پرشور، حماسی و دشمن‌شکن ملت بزرگ ایران در راهپیمایی ۲۲‌بهمن‌ماه امسال بار دیگر جمله بنیان‌گذار معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران در راستای جایگاه ملت ایران مبنی بر اینکه «ملت ایران بهتر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله (ص) و مردم کوفه در عهد امیرالمؤمنین (ع)» را به اثبات رساند.

وی افزود: این حضور آن‌چنان پررونق بود که حتی شبکه‌های خارجی و دشمنان این انقلاب به آن اعتراف کردند و در این راستا اذعان داشتند که میلیون‌ها نفر ایرانی برای گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به خیابان‌ها آمدند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه یزد با بیان اینکه درواقع این حضور نشان‌دهنده تقویت بنیه جمهوریت نظام و قدرت نرم نظام است، اظهار داشت: علیرغم تمامی محاسبات که مردم به دلیل مشکلات اقتصادی و گلایه از برخی مسئولان، در این راهپیمایی شرکت نمی‌کنند، اما دیده شده که خوشبختانه حضور بسیار پرشکوهی را در این راهپیمایی شاهد بودیم.

غفوری تصریح کرد: از طرفی دیگر این حضور نشان‌دهنده قدرت و اتحاد مردم بود؛ علیرغم اینکه در کشورمان گرایش‌های سیاسی گوناگون، تنوع قومی و نژادی و حضور اقلیت‌های مذهبی گوناگونی وجود دارد؛ اما این اتحاد و همبستگی همواره ادامه دارد که این اتحاد خود نمایشی از قدرت و اتحاد ملی مردم بود؛ همچنین این حضور زمینه‌ساز امیدواری دوستداران داخلی و خارجی انقلاب شد و نشان داد که ملت ایران ملتی بصیر، زمان‌شناس و موقعیت‌شناس است؛ علیرغم آن مشکلات اقتصادی که با آن مواجه هستند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی در استان یزد با تأکید بر اینکه این حضور پرشور نشان داد که تهدیدات دشمن نه‌تنها نمی‌تواند این ملت را از صحنه خارج کند؛ بلکه این تهدیدات باعث اتحاد و همبستگی بیشتر ملت ایران می‌شود، خاطرنشان کرد: این حضور گسترده نمایش چندباره‌ای از خطای محاسباتی آمریکایی‌ها بود؛ چنانچه آن‌ها پیش‌بینی می‌کردند که آن‌ها در کشورمان در ۲۲ بهمن‌ماه جشن می‌گیرند و این موضوع به واقعیت نپیوست.

وی، این حضور را نشان از تجدید بیعت مردم با امام، شهدا، نظام اسلامی و ولایت‌فقیه عنوان کرد و بیان داشت: این حضور نشان داد که ملت ایران همیشه وظیفه خود را به‌خوبی انجام می‌دهد و اکنون نوبت مسئولان است که با اقدامات جهادی و شبانه‌روزی خود برای ملت ایران قدم بردارند و درواقع این حضور نشانه عشق ملت ایران به انقلاب و ولایت بود و نشان داد که عشق مردم به موضوعات تعریف‌شدنی نیست.

غفوری ادامه داد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه نشان داد که برای چندمین بار رهبر معظم انقلاب بهتر از همه ملت ایران را می‌شناسند و در این راستا نیز ملت ایران سنگ تمام گذاشتند و در اینجاست که وظیفه مسئولان در قبال این حضور دوچندان می‌شود که وعده‌های خود را عملیاتی سازند و در سر از پا نشناسند و آن چیزی که در راستای اصلاح در تیم اقتصادی لازم است را اجرایی سازند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه یزد با اشاره به اینکه درواقع در قبال این حضور نیاز است که به‌جای تکیه‌بر نیروی دشمنان، به نیروهای خودی و ظرفیت‌های داخلی بیشتر توجه شود، اذعان کرد: درواقع در کنار توجه به این ظرفیت‌ها، توکل و اعتماد به خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) نیز بایستی بیشتر شود.

وی در پایان تأکید کرد: با توجه به رویش‌های بسیار خوبی که در پرتو انقلاب وجود دارد و همچنین اینکه این انقلاب ماهیتی خدایی دارد و اینکه انقلابی همه‌جانبه‌گراست و در میان سایر کشورها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، آنچه انتظار می‌رود این است که دهه پنجم انقلاب مقدم ظهور ولی‌عصر (عج) است و درواقع احیای تمدن نوین اسلامی و ایران تحت عنوان قدرت برتر دنیا شناخته می‌شود و این انقلاب الگو و سمبلی برای همه کشورهای اسلامی و حتی مستضعفین عالم قرار می‌گیرد و همچنان که امام فرمودند، شعار غلبه بر استکبار و افول آمریکا و همچنین زوال رژیم اشغالگر اسرائیل به‌زودی میسر می‌شود.

انتهای پیام/۹۰۰۰۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول